Connect with us

Comunitat

Coalició Canària, per mediació d’El Pi, pacta amb el govern de l’Estat la gratuïtat de tot el transport públic de Balears el 2023

Coalició Canària, per mediació d'El Pi, pacta amb el govern de l'Estat la gratuïtat de tot el transport públic de Balears el 2023

Els pressupostos generals de l’Estat de l’any que ve, inclouran una partida de 43 milions d’euros destinats a finançar la mesura

La bona sintonia política que els dirigents d’El PI mantenen amb altres formacions com el PNB i Coalició Canària, formacions que si compten amb veu pròpia en el Congrés dels diputats, ha donat els primers resultats.

La formació regionalista ha fet públic aquest dimarts, mitjançant una nota de premsa, que les Illes Balears es podran beneficiar a partir del 2023 de la gratuïtat de tots els serveis públics existents (bus interurbà, tren i metro).

El president d’El Pi, Tolo Gili, ha expressat la seva satisfacció i ha ressaltat “la tasca de col·laboració amb els canaris. Si sense representació a Madrid hem aconseguit aquesta millora per a les Illes, si tenguéssim un o dos diputats en podríem aconseguir moltes més”.

La mesura ha tirat endavant gràcies a una esmena presentada per Coalició Canària i pactada i amb el PSOE, en les negociacions dels pressupostos generals de l’Estat de l’any que ve, que contemplaran una partida de 43 milions d’euros destinats a la gratuïtat del transport públic a les Illes. La gratuïtat del servei passarà a ser del 100% a partir de l’1 de gener, i aquesta vegada també és farà extensible en els busos interurbans, que en l’actualitat només compten amb un descompte del 50%.

Són tendència