Connect with us

Comunitat

UGT proposa que els ajuntaments assumexin el servei de recollida de fems i neteja viària

UGT proposa que els ajuntaments assumexin la gestió del servei de recollida de fems i neteja viària

El sindicat considera que el model actual d’externalització no ha funcionat i ha provocat molta conflictivitat laboral

El sindicat UGT considera que el model actual d’externalització de la major part dels serveis de recollida de fems i neteja viària de bona part dels municipis de les Illes ha fracassat i ha estat motiu de molta conflictivitat laboral. Per aquesta raó, s’ha manifestat partidari que siguin els mateixos ajuntaments, o administracions públiques en el cas dels Consells Insulars, els que assumeixin la gestió directa.

La proposta sindical s’ha fet aquest dijous en el transcurs d’unes jornades organitzades a Palma, a les quals han assistit representants del Consell de Mallorca i de diferents ajuntaments. UGT ha demanat un canvi en l’actual model, ja que el servei que es presta no és el més convenient, ja que moltes de les empreses adjudicatàries ofereixen unes condicions laborals molt precàries als seus treballadors. Segons el sindicat, la gestió directa seria més barata i eficient i milloraria les condicions dels treballadors. Alguns representants municipals que han assistit a dites jornades han considerat que la internalització del servei seria especialment difícil d’assumir per als ajuntaments amb pocs recursos.

Precisament, la setmana que ve hi ha una nova vaga de fems convocada a Mallorca per part dels treballadors de la recollida de residus de la Mancomunitat del Raiguer.

Són tendència