La representant regionalista, Xisca Mora, com a contraprestació al suport del seu grup, ha exigit un increment de les ajudes destinades a infraestructures esportives municipals i a les federacions esportives en general
El Pi – Proposta per les Illes Balears ha aconseguit, a contrarellotge, que el club mallorquinista hagi presentat al Consell de Mallorca un document de compromís de desistiment de l’ajut vigent aprovat per a la promoció turística de la marca Mallorca a través del Patronat de la Fundació Mallorca Turisme. Aquest gest de l’equip de Son Moix s’ha fet efectiu durant el període de temps en què s’iniciarà un nou expedient de promoció esportiva després del pacte assolit entre la formació regionalista i la presidenta de l’ens insular, Catalina Cladera , segons ha informat El Pi.
Perquè la creació d’aquest nou expedient de promoció esportiva, i segons l’acord adoptat per ambdues parts, “es crearà un equip de treball on hi seran presents tots els partits amb representació a la institució a fi de fer un seguiment i valoració de les propostes presentades a la convocatòria de promoció esportiva i previ al procediment de contractació”.
El conseller, Andreu Serra i la presidenta, Catalina Cladera, després del suport obtingut des d’El Pi, s’han compromès a acceptar la petició de la representant regionalista, Xisca Mora, que consisteix en augmentar les ajudes dedicades a infraestructures esportives municipals i a les federacions esportives a general.
Mora ha explicat que “ens sentim satisfets i considerem que aquesta és la manera de fer feina que dona bons resultats, en positiu, pactada i primant els interessos de tots els mallorquins, no com han fet altres partits que formen part de l’equip de govern”.
A aquest acord també s’hi hauria sumat Ciutadans. Aquest acord deixa sense efecte l’estratègia de Més de bloquejar l’ajuda al club mallorquinista.