Connect with us

Comunitat

La normativa contra el turisme d’excessos provoca el tancament de vuit establiments a Mallorca

Turisme de sol i sexe

“És la primera vegada que es tanquen locals a Balears per aquesta qüestió”, ha recalcat el conseller, Iago Negueruela

La normativa contra el turisme d’excessos impulsada pel Govern dels Illes Balears ha facilitat aquesta temporada turística el tancament cautelar de vuit establiments a l’illa de Mallorca i ha permès aixecar fins a 90 expedients d’infracció. Així ho ha posat de manifest el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, després d’una reunió de la Comissió per al Foment del Civisme en les zones turístiques que tenia com a objectiu analitzar les actuacions que les diferents institucions que conformen la comissió han anat realitzant per a controlar i atallar comportaments incívics.

Negueruela ha lloat després de la trobada el compromís mostrat per totes les administracions i ha revelat que aquesta reunió s’ha produït a penes unes setmanes després d’arrencar la temporada, per a testar la seva evolució i “mantenir la coordinació amb un objectiu comú”. “La norma té una eficàcia forta, així com instruments d’especial impacte, com són els tancaments cautelars, que ens permeten atallar aquests comportaments i actuar amb la màxima contundència, farem tot el necessari”, ha afegit el conseller.

En aquesta línia, Negueruela ha abundat en la necessitat de continuar amb aquest procés de transformació del destí, al mateix temps que ha mostrat la seva satisfacció per aquests resultats de l’aplicació de la normativa contra el turisme d’excessos. “És la primera vegada que es tanquen locals a Balears per aquesta qüestió i continuarem fent el que estigui al nostre abast perquè es compleixi la normativa”, ha afegit.

Tant les 90 actes d’infracció aixecades en aquests mesos de temporada com les 8 propostes de tancaments han tingut lloc íntegrament a l’Illa de Mallorca i es distribueixen de la següent manera per administracions:

Consell de Mallorca

Un total de 48 actes d’infracció aixecades, de les quals 32 corresponen a establiments hotelers, 10 per infraccions competència de comerç, 5 infraccions per competència de consum, i una última acta aixecada per infracció competència de Turisme (party boat).

Ajuntament de Palma

L’Ajuntament de Palma ha aixecat en total 5 actes d’infracció, més altres quatre pendents d’introduir en el sistema, que elevarien el total a 9. A més, s’ha proposat el tancament de quatre establiments, un d’ells per vendre begudes alcohòliques a menors i la resta (3) per vendre alcohol fora de l’horari permès.

Ajuntament de Calvià

En total s’han aixecat 27 actes d’infracció per publicitat de begudes alcohòliques (5), pràctiques denigrants contra la dona (4), incompliment d’horaris (6), party boats (7), exposició de begudes alcohòliques (3), inducció al consum d’alcohol (1) i balconing (1).

A més, Calvià, que té delegades les competències des d’1 de juliol de 2022, ha tancat cautelarment altres 4 establiments per incomplir la normativa d’excessos, 2 per pràctiques denigrants contra la dona i els altres 2 per incompliment d’horari de tancament en relació a la venda de begudes alcohòliques

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència