Connect with us

Vist a les xarxes

Els experts demanen rescatar algunes mesures com la distància social, la ventilació i la mascareta

Finalment, l'ús de la mascareta a Balears serà obligatori a partir d'aquest dilluns

Així ho ha recomanat la Societat Espanyola d’Epidemiologia en un comunicat

La setena onada de la pandèmia s’ha traduït en un repunt gairebé generalitzat en les hospitalitzacions.

En aquest context, els epidemiòlegs demanen molta prudència durant les vacances d’estiu i aconsellen fer servir la mascareta als espais tancats molt concorreguts. Això és el que ha demanat la Societat Espanyola d’Epidemiologia en un comunicat. Insisteixen que tots els indicadors van a l’alça, com els contagis i les hospitalitzacions, i que encara hi ha unes 40 morts cada dia arreu de l’Estat.

Per això, demanen protegir especialment els col·lectius vulnerables i recomanen aplicar mesures no farmacològiques, com la distància social, la ventilació i la mascareta als espais tancats amb molta gent.

També recomanen teletreballar, i si no és possible, agafar la baixa laboral en cas de tenir símptomes compatibles amb la Covid. Igualment recorden que si fos per ells, encara seria convenient guardar quarantena sempre que es donés positiu.

Són tendència