La jutgessa ha citat per al proper 2 de maig per videoconferència els acusats per practicar una declaració indagatòria i llegir la notificació personal de la interlocutòria de processament
Una jutgessa processa per delictes de sedició els 21 migrants que van fugir d’un avió després de forçar un aterratge d’emergència a l’aeroport de Palma el mes de novembre passat. La magistrada del jutjat d’instrucció número 6 de Palma veu dos delictes de sedició als 21 participants a la fuga i un possible delicte de coaccions i afavoriment de la immigració il·legal en alguns. En una interlocutòria, desgrana 14 episodis ocorreguts durant aquelles hores dels quals es deprenen indicis racionals de criminalitat.
A la interlocutòria, la jutgessa fa un relat detallat del que va passar. La magistrada sosté que els suposats metges que van aconsellar al comandant aterrar d’emergència al·legant que un dels passatgers estava en una situació crítica per un coma diabètic no han acreditat fins avui que siguin metges. També relata que en arribar a l’hospital, els metges no van detectar cap patologia objectivable que requerís atenció mèdica per part del pacient. De fet, a dia d’avui, el suposat malalt encara no ha pogut acreditar que sigui diabètic i la jutgessa considera que la malaltia del passatger va ser provocada per ell mateix per forçar una parada d’emergència en un aeroport europeu, entre moltes altres consideracions.