Connect with us

Vist a les xarxes

El govern de l’Estat i les principals patronals del transport pacten un acord per aturar la vaga

El govern de l'Estat i les principals patronals del transport pacten un acord per aturar la vaga

L’estreta de mans preveu 1.050 milions d’euros en ajudes directes i en rebaixes del preu del gasoil

El govern espanyol i les principals patronals del transport han pactat un acord aquesta passada matinada, per aturar la vaga que ja fa una setmana i mitja que dura. Són 1.050 milions d’euros en ajudes directes i en rebaixes del preu del gasoil per atenuar la situació actual de preus disparadíssims.

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ja ha advertit que no hi ha motius per mantenir la vaga i demana a tots els conductors que tornin a treballar de manera immediata.

El punt més important de l’acord és una rebaixa de 20 cèntims per litre de carburant, sigui gasolina, gasoil, gas natural o AdBlue, però també hi ha ajudes directes per a cada vehicle. Aquesta rebaixa serà vigent, de moment, fins al 30 de juny, i l’Estat pagarà 15 cèntims i les petrolieres, com a mínim 5.

Aquest és el paquet més important, però en paral·lel també es destinen 450 milions d’euros en ajudes directes a les empreses i autònoms: Són 1.250 euros per camió, 950 per autobús, 500 per furgoneta i 300 euros per vehicle lleuger, que inclou taxis, VTCs i ambulàncies.

Són tendència