Connect with us

Vist a les xarxes

La nova Llei de Famílies contempla set dies de permís remunerat per cuidar familiars i convivents

L'obligació de fitxar a la feina provoca desconcert entre empresaris i treballadors

Els treballadors tindrien un permís pagat de set dies, ampliable a nou, amb la nova normativa estatal; ara només disposen de dos dies

Nova mesura perquè els treballadors puguin cuidar de la família en cas d’una malaltia puntual. El govern espanyol preveu impulsar un permís de set dies remunerat al 100% per als treballadors que hagin de cuidar dels fills, dels pares o de les parelles, quan es posin malalts.

El permís podria arribar a ser de fins a nou dies si s’ha de canviar de comunitat autònoma. Ho ha anunciat la ministra de Drets Socials, Ione Belarra: “Serà un permís que et permeti quedar-te a casa cuidant els fills quan han passat una mala nit o quan tenen febre, que puguis demanar un dia per dur els pares al metge o perquè puguis estar amb la parella si està malalta. En definitiva, un permís que doni tranquil·litat a les famílies quan necessiten estar a prop dels seus”.

El permís, però, servirà per cuidar de qualsevol persona amb qui es convisqui i no només, com passa ara, fins a familiars de segon grau

La ministra de Drets Socials ha declarat que la pandèmia ha demostrat la importància de poder dedicar temps als altres i ha posat de manifest l’angoixa que han hagut de passar moltes famílies per poder treballar i al mateix temps cuidar dels fills en quarantena. El permís, però, servirà per cuidar de qualsevol persona amb qui es convisqui i no només, com passa ara, fins a familiars de segon grau.

El permís s’inclouria en una futura llei de famílies que ha d’aprovar el Consell de Ministres.

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència