Connect with us

Comunitat

Ja es pot consultar la llista actualitzada de fosses intervingudes a Balears

La troballa de les restes de quatre dones a Son Coletes obri la possibilitat que pugui tractar-se de les milicianes o de les roges del Molinar

Des del 2014 i fins a dia d’avui s’han identificat 35 víctimes i s’han recuperat un nombre de 218 individus

El Govern de les Illes Balears, a través de la Vicepresidència i Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, ha posat a disposició de la ciutadania la llista actualitzada de fosses de la repressió intervingudes a les Balears.

Cal assenyalar que des del 2014 i fins a dia d’avui s’han identificat 35 víctimes del franquisme i s’han recuperat un nombre de 218 individus així com també restes o fragments amb evidències de ferides perimortem a les fosses exhumades realitzades a Eivissa, Sant Ferran, Porreres, Sencelles, Bunyola i Manacor.

Clicau en el següent enllaç si voleu consultar el llistat actualitzat

El tercer Pla de Fosses

Cal assenyalar que actualment el Govern està duent a terme el tercer Pla de Fosses del Govern de les Illes Balears que realitzarà tasques d’excavació, exhumació i identificació de cossos a set fosses de les Illes Balears. Actuacions que executarà la societat Aranzadi, seguint el calendari aprovat per la Comissió Tècnica de Desapareguts i Fosses de les Illes Balears. La primera intervenció ha estat la segona fase de Son Coletes, a Manacor, on ja han finalitzat les tasques de camp i en aquests moments es realitzen les anàlisis antropològiques.

A part de les intervencions dutes a terme a Manacor, també s’han realitzat tasques a Inca dins el Pla d’Actuacions en Fosses de la Guerra Civil 2021-2022 que impulsa el Govern de les Illes Balears. També estan previstes intervencions al cementeri nou de Sant Francesc de Formentera; la tercera fase del cementeri de ses Figueretes d’Eivissa; el cementeri de Selva, el cementeri de Mancor de la Vall i el pou de Son Danús, a Santanyí.

El Pla es completa amb la realització de sis estudis històrics, que durà a terme l’empresa ATICS, SL, i que se centraran entorn de la fossa comuna de Capdepera; el cementeri de Petra; el cementeri de Palma (carrer de Sant Silvestre); el cementeri de Porreres; el cementeri de Muro, i la fossa de Cala Sant Vicenç, ubicada a Pollença. També serà ATICS qui durà a terme la restauració, consolidació i conservació dels materials o objectes trobats en el procés d’excavació i documentació de les fosses exhumades en els anteriors plans d’exhumació de 2016, 2018 i 2019.

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència