Connect with us

Comunitat

El procés de vacunació s’alenteix i això fa que Balears encara no hagi arribat al 70%, segons el Ministeri de Sanitat

de persones immunitzades.

La baixada del mes d’agost no remunta i Salut estudia formules per a poder captar a la població més jove

Les dades que maneja el Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Salut, sobre el nombre de residents vacunats a Balears, no coincideixen. Segons les xifres de Sanitat, Balears conjuntament amb Catalunya i Madrid són els territoris amb menor cobertura vacunal, sense que encara hagin arribat al 70% previst mesos enrere. Aquestes dades, no són les mateixes que divulga des de fa setmanes la Conselleria de Salut del Govern que xifra el percentatge de persones amb la pauta completa de vacunació en un 76,79, segons les dades d’aquest últim diumenge. Aquest percentatge suposa 794.632 persones vacunades, mentre que, segons les dades aportades pel Govern en la mateixa data, 828.977 persones haurien rebut ja la primera dosi.

En canvi, les dades que aporta el Ministeri de Sanitat difereixen de manera significativa d’aquests percentatges. Les autoritats sanitàries espanyoles destaquen que a l’agost es va reduir de manera considerable l’afluència de persones, en xifres generals, als punts de vacunació i que aquesta circumstància va tenir una especial incidència en el cas concret de Balears, circumstància que hauria impedit haver arribat al 70% de la població vacunada. Les xifres que maneja el Ministeri de Sanitat, en el cas de les Illes, oscil·len entre en el 67 i el 69 de persones immunitzades.

Per edats, la franja entre 20 i 35 anys, són les que falta més població per vacunar. El Govern es planteja què pot fer des de les diverses conselleries per a incentivar la vacunació dels qui falten. Salut va fer públic la setmana passada que va decidir prolongar durant tot el mes de setembre la possibilitat de vacunar-se sense cita prèvia.

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència