Connect with us

Actualitat

La campanya arqueològica a Son Peretó treu a la llum noves dades del jaciment

campanya arqueològica a Son Peretó

Les tasques que s’han duit a terme enguany han consistit a restaurar i excavar un paviment que va ser localitzat a la dècada dels 80

La campanya d’excavació al jaciment arqueològic paleocristià de Son Peretó conclou aquesta setmana amb l’excavació d’un empedrat, la instal·lació d’un nou panell informatiu i i l’inici d’una cala als terrenys adquirits el 2017 per l’Ajuntament de Manacor.

Les tasques que s’han duit a terme enguany i que l’equip d’arqueòlegs dirigit per Magdalena Salas i Mateu Riera han fet públic aquest dimarts, juntament amb l’equip d’excavació de Bernat Bugaya i Margalida Munar i l’equip de voluntaris, consisteixen en excavar i restaurar un empedrat del qual ja se’n tenia coneixement des dels anys 80, que en el seu moment va ser excavat per la Universitat de Barcelona i el Museu de Mallorca, però sobre el qual no s’hi havia fet cap actuació directa.

L’objectiu és tornar a col·locar el paviment, que s’ha numerat pedra a pedra i s’ha desmuntat.

Ara, l’equip tècnic redactarà un informe i el departament de Patrimoni del Consell de Mallorca haurà de determinar si autoritza que es torni a col·locar pedra per pedra. Magdalena Salas, espera que a principi de setembre aquesta tasca s’hagi pogut concloure. Per la seva banda, Mateu Riera ha explicat que al voltant del paviment s’hi ha documentat una sitja «que seria el més modern, però també hem vist que davall el paviment està tot ple de tombes».

Gràcies a l’excavació d’aquest empedrat s’han pogut localitzar noves tombes, que normalment daten dels segles V i VI, mentre que s’observa que al segle VII l’espai es deixà d’utilitzar com a cementiri i es passà a utilitzar com a espai domèstic relacionat amb l’església.

Aquest dimecres 28 de juliol a les 19.30 h hi haurà la Jornada de Portes Obertes a Son Peretó. Per a assistir-hi és necessari adquirir les entrades, gratuïtes, mitjançant www.enviumanacor.cat

L’equip d’arqueòlegs també ha començat enguany una nova cala davant la Basílica, a la parcel·la que va adquirir l’Ajuntament de Manacor l’any 2017 amb ajuts del Consell de Mallorca. La intervenció, que s’ha fet al voltant d’un pou, ha permès l’aparició d’una sèrie de murs.

La campanya d’excavació al jaciment arqueològic paleocristià de Son Peretó conclou aquesta setmana amb l’excavació d’un empedrat, la instal·lació d’un nou panell informatiu i i l’inici d’una cala als terrenys adquirits el 2017 per l’Ajuntament de Manacor.

La campanya d’excavació al jaciment arqueològic paleocristià de Son Peretó conclou aquesta setmana amb l’excavació d’un empedrat, la instal·lació d’un nou panell informatiu i i l’inici d’una cala als terrenys adquirits el 2017 per l’Ajuntament de Manacor.

Una altra de les actuacions que s’han fet durant la campanya de 2021 és la instal·lació d’un panell informatiu a la zona de la capçalera de la Basílica paleocristiana. Les excavacions realitzades confirmen l’interès dels cristians de l’època per enterrar-se a prop de l’absis, ja que s’entenia que fer-ho donava més possibilitats d’accedir a la vida eterna.

La delegada de Patrimoni, Núria Hinojosa, ha donat les gràcies a tot l’equip que ha fet feina a la campanya d’excavació d’enguany, «especialment als voluntaris». «L’aposta política i pressupostària de l’Ajuntament de Manacor amb el patrimoni és clara. Volem continuar treballant amb aquestes campanyes anuals, sempre en col·laboració amb el departament de Patrimoni del Consell. L’Ajuntament vol continuar fent feina a la nova parcel·la on segur que hi ha molt per descobrir», ha afegit.A

Aquest dimecres 28 de juliol a les 19.30 h hi haurà la Jornada de Portes Obertes a Son Peretó, on es mostraran les novetats de la campanya 2021 i el procés d’excavació en una nova zona del jaciment. La visita serà guiada per l’arqueòleg Mateu Riera, codirector del projecte. Per a assistir-hi és necessari adquirir les entrades, gratuïtes, mitjançant www.enviumanacor.cat

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència