Connect with us

Societat

L’Hospital de Manacor acull l’exposició “Viral”: Retrats dels professionals sanitaris en temps de pandèmia

L'Hospital de Manacor acull l'exposició "Viral": Un recull d'imatges dels professionals sanitaris en temps de pandèmia

Són 16 fotografies, realitzades per Sebastià Roig, fetes dins la Unitat de Cures Intensives durant la “primera onada” de la Covid-19

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Infermeria, s’ha duit a terme a l’Hospital de Manacor la inauguració de l’exposició “Viral”. Aquesta mostra de fotografies, realitzades per Sebastià Roig, és un resum format per 16 imatges realitzades dins la Unitat de Cures Intensives durant l’anomenada “primera onada” de la Covid-19.

Sebastià Roig, és llicenciat en Medicina i especialista en Medicina Intensiva. Treballa a l’Hospital de Manacor des de l’any 2006. És a dir que fa quinze anys, que forma part de la Unitat de Cures Intensives. Com explica “La fotografia sempre m’ha agradat, des de nin, fa aproximadament 20 anys em vaig comprar la meva primera càmera. M’agrada sobretot la fotografia social, sempre m’ha cridat l’atenció el comportament humà i entenc la fotografia com una manera creativa d’expressió a través del qual puc reflectir aquelles actituds, aquells moments que per algun motiu em semblen rellevants i defineixen el seu comportament, sempre des del màxim respecte a les persones que d’alguna forma són protagonistes d’aquestes fotos”.

Diu que el motiu de fotografiar als professionals sanitaris durant la pandèmia, “va néixer en entendre que es tractava d’una situació que s’acompanyava d’una enorme càrrega emocional, única, i carregada d’una gran humanitat en el més ampli sentit de la paraula, que d’alguna forma marcaria les nostres vides i de la qual valia la pena deixar un registre gràfic”.

La mostra de fotografies de Sebastià Roig es troba exposada al hall de l’hospital, tot just abans d’arribar a la zona de la cafeteria.

Són tendència