Les fins ara secretes condicions han estat revelades aquest dimecres pel diari ‘La Vanguardia’
El diari ‘La Vanguardia’ ha revelat aquest dimecres el preu de la vacuna de Pfizer, el secret més ben guardat de la pandèmia.
Aquest mitjà ha tingut accés al contracte que hauria subscrit la farmacèutica americana i la Unió Europea, que estableix que les primeres 100 milions de dosis (del total de 200, més 100 opcionals) es lliurarien a un preu de 17,50 euros cadascuna, mentre que per al segon centenar de milions de dosis la tarifa descendeix fins als 13,50. Això suposa, de mitjana, que el preu per a les 200 milions de dosis comprades és de 15,50 euros, als quals caldria sumar els impostos.
El document signat entre la UE i la companyia Pfizer reflecteix que la farmacèutica queda lliure de responsabilitats en cas que el sèrum produís algun dany a tercers. En aquest cas, la responsabilitat cauria tant en l’organisme europeu com als països associats.
Del que sí es responsabilitza Pfizer, segons aquest document fet públic per ‘La Vanguardia’, és d’algun problema que pogués donar-se durant el procés d’elaboració de la vacuna. Però, una vegada el medicament està en mans dels estats beneficiaris, la companyia no es fa responsable ni afrontaria cap tipus d’indemnització. Una condició que es faria extensible als seus directius i treballadors, així com als seus socis. Un negoci rodó.