Connect with us

Actualitat

Algaida ja disposa d’una de les 180 parades intel·ligents de la nova xarxa del TIB

Algaida ja disposa d'una de les 180 parades intel·ligents de la nova xarxa del TIB

Està situada a la zona de ses Escoles i actualment funciona en període de proves

La nova xarxa del bus interurbà de Mallorca que va entrar en funcionament a principis d’any incorpora ara una altra millora. Es tracta de la instal·lació de pals digitals a les parades amb l’objectiu d’oferir més informació a l’usuari sobre el servei del transport públic i notícies d’interès general sobre Mallorca, per convertir aquests punts de pujada i baixada de passatgers en parades intel·ligents.

Es tracta d’un dels components de què consta la iniciativa Smart Island Mallorca, que promou el Consell de Mallorca i l’entitat pública empresarial Red.es, i en la qual participa el Consorci de Transports de Mallorca. Aquesta iniciativa permetrà millorar la informació en temps real que reben els usuaris dels autobusos de la xarxa del TIB a 180 parades situades per tota l’illa.

En aquests moments ja s’han instal·lat tres prototips, actualment en proves. Una d’aquestes parades intel.ligents ha estat situada a la zona de ses Escoles d’Algaida. Està previst posar- ne a 177 parades més, una vegada passada la fase de proves.

El pal digital s’alimenta mitjançant una placa fotovoltaica instal·lada a la part superior; no obstant això, l’element també té l’opció de poder-se connectar a la xarxa elèctrica. L’estructura, de 2,6 metres d’altura i 0,45 metres d’amplada, és d’acer inoxidable i duu incorporat un sistema d’il·luminació per facilitar la visió de la informació durant la nit.

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència