Connect with us

Actualitat

Els bars i restaurants podran reobrir les terrasses fins a les 17.15 hores

Els bars i restaurants podran reobrir les terrasses fins a les 17.15 hores

L’aforament queda limitat al 50% i es permetran reunions socials amb un màxim de 6 persones de dos nuclis de convivència

El Govern ha anunciat aquest dijous la reobertura de les terrasses de bars i restaurants fins a les 17.15 hores (17 hores límit per poder servir consumicions) i amb aforament limitat al 50%. També es permetrà les reunions socials d’un màxim de 6 persones de dos nuclis de convivència.

Així ho ha comunicat aquest dijous la presidenta, Francina Armengol, als responsables dels principals sindicats i patronals, als quals ha exposat les restriccions preventives de la covid-19 que aprovarà aquest divendres l’executiu per als pròxims 15 dies.

En la seva compareixença la presidenta Armengol ha apuntat que les noves mesures estan determinades “des del rigor sanitari”, ara sota el condicionant de la soca britànica de la necessitat de protegir el procés de vacunació amb una incidència molt baixa. També ha destacat l’acord i el diàleg aconseguit per començar aquesta desescalada amb els agents socials i els sectors implicats, així com amb els Consells insulars, la FELIB i l’Ajuntament de Palma, per aconseguir una “normalització gradual” de la situació sanitària.

Armengol ha recordat que “encara que la vacuna avanci” i que encara que els contagis situïn les Illes Balears com el territori amb menys casos, la “pandèmia segueix entre tots nosaltres”. Per aquest motiu, encara que ha reconegut els sacrificis de la ciutadania durant tots aquests mesos de restriccions i renúncies, ha demanat “un esforç més que ha de marcar la diferència d’una vegada per sempre”, ja que “en les pròximes setmanes ens juguem la resta de l’any, ens juguem centenars de vides i ens juguem la recuperació de les nostres llibertats, la nostra prosperitat, la nostra economia i la nostra ocupació”.

En aquest sentit, ha exposat que les mesures continuen essent “rigoroses” i alineades amb les que continuen aplicant països com Alemanya, França o el Regne Unit amb l’objectiu de recuperar la normalitat durant la primavera i evitar “l’impacte terrible” d’una quarta onada.

També es relaxen les restriccions en els gimnasos i aforaments en els comerços

Des del dissabte 27 s’ampliarà l’aforament permès en els comerços del 30% al 50%, encara que les grans superfícies seguiran tancades els caps de setmana i festius, i l’horari de tancament es manté a les 20 hores.

També es relaxen les restriccions en els gimnasos i altres establiments esportius, que podran obrir al 30% del seu aforament, i es permeten a més grups de fins a 10 persones en activitats físiques a l’aire lliure i excursions.

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència