Connect with us

Actualitat

El govern municipal de Manacor es nega a municipalitzar el servei de neteja

La proposta de municipalització presentada per Més-Esquerra “no és una necessitat”, segons el batle

El batle Pedro Rosselló ha respost amb contundència a la moció presentada per Més-Esquerra, amb el suport de la resta d’oposició, sobre la possibilitat de fer públic el servei de recollida i neteja viària del municipi.

Així, des del grup d’esquerres s’ha demanat la possibilitat d’estudiar municipalitzar el servei de neteja tal com es va fer al seu dia amb el servei d’aigua, i que ha millorat el preu i la qualitat del servei. La regidora Francesca Capó ha defensat que aquesta mesura “suposaria a llarg termini una millora econòmica per l’Ajuntament i milloraria el servei”, ja que el què hi ha ara “és completament ineficient”.

Des del grup de Més-Esquerra han explicat que l’empresa concessionària només cerca el seu propi benefici econòmic com “moltes empreses privades que tenen els serveis més cars i menys productius.” I per aquesta raó ha demanat que es faci el servei públic.

Els grups de l’oposició Volem i PSOE han destacat la importància de treballar en el tema, reconeguen que no és una tasca d’un dia i que la inversió inicial és elevada, però “val la pena començar a fer feina des del principi, sense pressa però estudiant si l’opció és millor que el que hi ha ara, que no és molt difícil”, ha matisat el regidor socialista. Grimalt, des de Volem, ha destacat que les coses es poden fer “però hi ha d’haver voluntat”.
Davant això, el batle de Manacor ha respost que “no vol municipalitzar el servei”. Segons Rosselló això no és una necessitat i és per això que no hi treballa.

Per altra part, sí que ha volgut remarcar que treballa per millorar les condicions del contracte que prest s’han de renegociar.

Així, la moció ha estat desestimada pels 12 vots en contra de l’equip de Govern.

Són tendència