Connect with us

Actualitat

El Govern no descarta prohibir la mobilitat entre municipis a Mallorca

Salut podria decidir aquest divendres aixecar el confinament perimetral de Manacor

És una de les mesures immediates que s’han posat sobre la taula i que ha estat consultada amb el govern de l’Estat

El Govern no descarta la possibilitat de prohibir als ciutadans moure’s entre els municipis, especialment en el cas de l’illa de Mallorca, on l’evolució de la pandèmia de la covid-19 està disparada.

És una de les mesures immediates que es planteja l’executiu autonòmic després que la incidència acumulada del virus a Mallorca, que  en 14 dies es troba, segons dades d’ahir dimarts, en 635,1 casos de covid-19 per cent mil habitants.

En roda de premsa, la consellera de Salut, Patricia Gómez, aquest dimecres ha recordat que el Govern balear no té capacitat per a ordenar el confinament domiciliari a les Illes, si bé s’està en contacte diari amb el govern de l’Estat per a analitzar aquesta i altres mesures.

Les autoritats sanitàries han mostrat la seva preocupació en aquestes últimes hores per la incidència de nous contagis diagnosticats a Mallorca i que estan provocant una important pressió assistencial als hospitals de l’illa. La pròpia Conselleria de Salut, aquest dimecres, ha emès un comunicat on recomanava a la població de Mallorca a no sortir de casa per celebrar la Nit de Cap d’Any.

El darrer informe elaborat pel Servei balear d’Epidemiologia, estableix una incidència de 641,9 casos per cada 100.000 habitants, un nivell que multiplica per 13 els casos establerts per l’Organització Mundial de la Salut per establir una situació de risc. De fet, Mallorca (i també les Balears) registren aquests dies la incidència per la Covid-19 més elevada des que es va iniciar la pandèmia, superant els 100 casos a 14 dies per 100.000 habitants assolits a l’onada del mes de març/abril, i els 370 casos diagnosticats a finals d’agost, ressaltava el comunicat de Salut.

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència