Connect with us

Actualitat

Manacor manifesta la seva decepció perquè Salut no ha tingut en compte els seus suggeriments

Manacor manifesta la seva decepció pel fet que Salut no hagi tingut en compte cap dels suggeriments fets des de l'Ajuntament

El batle Miquel Oliver insta el Govern ha establir un pla d’ajudes econòmiques destinades específicament a les empreses i comerços del municipi

Primera reacció institucional de l’Ajuntament de Manacor hores després que la Conselleria de Salut decidís prolongar fins al pròxim 26 de novembre el confinament perimetral del nucli urbà de la ciutat donada l’alta incidència de casos de contagi. Han comparegut en roda de premsa presencial i també telemàtica, el batle, Miquel Oliver, el regidor d’Activitats, Carles Grimalt i la primera tinenta de batlia, Núria Hinojosa.

El pla proposat és idèntic a les mesures contemplades en el primer Decret 11/2020, de 28 d’octubre, amb l’excepció que les restriccions de mobilitat s’han vist ampliades: En comptes de començar a les 24.00 hores s’avança a les 22.00 hores. El nou decret, de manera excepcional, sí que contempla la possibilitat que l’Ajuntament pugui permetre de manera temporal l’ocupació de la via pública als establiments de restauració, fet que el batle ha qualificat de “poc transcendent”.

En conjunt, les restriccions continuen sent les mateixes, malgrat que Miquel Oliver, en aquests últims dies havia reconegut públicament que moltes de les mesures contemplades en un primer moment no s’havien pogut dur a terme davant la falta de mitjans, principalment policials. Això havia fet que el confinament no estava donant els resultats sanitaris desitjats i tampoc esperats. Malgrat això, Salut ha decidit mantenir les mateixes mesures i esperar que la taxa de positius pugui anar a la baixa en els pròxims dies. Les restriccions en principi, segons estableix l’ordre publicada en el BOIB, es perllongaran fins al pròxim dia 26 de novembre. Tot i això, el batle ha explicat aquest dijous en la compareixença de premsa que “sí l’evolució és positiva podria decidir-se aixecar les restriccions uns dies abans de la data fixada”.

Oliver ha manifestat sentir-se “decebuts” pel fet que la Conselleria de Salut hagi decidit prolongar el tancament perimetral sense tenir en compte cap dels suggeriments que li havien estat plantejades a principis d’aquesta setmana.

Oliver ha manifestat sentir-se “decebuts” pel fet que la Conselleria de Salut hagi decidit prolongar el tancament perimetral sense tenir en compte cap dels suggeriments fets des de l’Ajuntament

Fibra óptica Conecta Balear en Manacor

Des del govern municipal de Manacor s’havia plantejat que les mesures que poguessin adoptar-se, en cas de prolongar-se la decisió sanitària, fossin efectives i que poguessin complir-se, insistint tal com ha recordat aquest dijous el mateix Oliver, tenint en compte l’elevat nombre de vies d’accés amb què compta la ciutat, al marge de l’Estació del Tren. Des de l’Ajuntament s’insisteix a dir que si moltes de les mesures imposades no poden dur-se a terme (en referència als controls policials, entre d’altres) resten credibilitat al conjunt de les mesures restrictives. Miquel Oliver ha exigit una major implicació per part de la Direcció General d’Emergències, organisme responsable de tot el dispositiu de gestió i control del confinament, principalment a l’hora d’aportar mitjans i agents policials, fet que no ha succeït en aquestes últimes dues setmanes.

L’Ajuntament exigeix una major implicació per part de la Direcció General d’Emergències, organisme responsable de tot el dispositiu de gestió i control del confinament, principalment a l’hora d’aportar mitjans i agents policials

Els responsables polítics de l’Ajuntament han aprofitat la valoració realitzada aquest dijous, per a insistir també en la necessitat que el Govern estableixi un pla d’ajudes econòmiques destinades específicament al teixit empresarial i comercial del municipi, seriosament afectat per les mesures sanitàries excepcionals.

Malgrat que en clau interna, alguns membres de l’equip de govern de Manacor han criticat seriosament la manera en què la Conselleria de Salut ha gestionat tot l’assumpte, Oliver ha optat per la via diplomàtica i ha deixat en mans dels experts sanitaris realitzar aquest tipus de valoracions. El batle si ha recordat que existeix malestar en molts àmbits econòmics de la ciutat, que les mesures estan tenint uns efectes molt negatius sobre l’economia del municipi i que des del Govern han obviat fins a aquest moment, limitant-se a gestionar la situació des de Palma a base de decrets.

El batle si ha recordat que existeix malestar en molts àmbits econòmics de la ciutat, que les mesures estan tenint uns efectes molt negatius sobre l’economia del municipi i que des del Govern han obviat fins a aquest moment, limitant-se a gestionar la situació des de Palma a base de decrets

Són tendència