Connect with us

Actualitat

Comencen les tasques d’excavació per localitzar una possible fossa al Coll d’Artà

Comencen les tasques d’excavació per localitzar una possible fossa al Coll d’Artà

Els testimonis orals indiquen que podrien haver estat abandonades tres víctimes de la repressió franquista

L’equip tècnic d’ATICS ha iniciat aquest dilluns les tasques d’excavació a la finca de Salma, al Coll d’Artà, on els testimonis orals indiquen que podrien haver estat abandonades tres víctimes de la repressió franquista, assassinades el 1936, a un dels revolts de l’antiga carretera.

L’equip d’arqueòlegs i antropòlogues centra, en aquests moments, la seva actuació en la cavitat on se sospita que hi podria haver les restes de Bartomeu Ginard Genovard, víctima assassinada el 10 de setembre de 1936. Un indret de difícil accés en una propietat privada, on la brigada municipal de l’Ajuntament d’Artà ja va realitzar la setmana passada uns treballs previs de desbrossament de la vegetació baixa existent i preparació del terreny, amb l’extracció del gran bloc de pedra que hi havia dins la cavitat, amb una petita màquina giratòria.

A l’inici de les tasques d’excavació han assistit la consellera d’Administracions Públiques i Modernització, Isabel Castro i el batle d’Artà, Manolo Galán, acompanyats del secretari autonòmic de Memòria Democràtica i Bon Govern, Jesús Jurado, el director general de Memòria Democràtica, Marc Herrera i la segona tinenta de batle i regidora de Medi Ambient i Serveis Socials de l’Ajuntament d’Artà, Aina Comas.

L’equip que duu a terme la intervenció està format per tres arqueòlegs i dues antropòlogues que, més enllà de la cavitat, també actuaran en el seu voltant per estudiar els forns de calç i la possible localització de restes d’altres dues víctimes, que haurien pogut quedar disperses per la zona a causa dels moviments de terres.

La intervenció s’allargarà fins el 2 d’octubre.

Són tendència