Connect with us

Comunitat

El Servei de Salut fa una crida a la responsabilitat

Coses de la 'nova normalitat': Multes de 100 € per no dur mascareta

Després de les situacions viscudes els darrers dies a diverses localitats de les Illes, on s’han produït aglomeracions sense complir amb les mesures de seguretat

L’últim episodi s’ha viscut aquest dimarts a Ciutadella. Concentració de persones, amb motiu de les festes de Sant Joan (suspeses des de fa mesos a conseqüència de la crisi sanitària) sense guardar la distància física entre persones ni tampoc portar mascareta. Davant aquesta mena de situacions, que també es van donar en altres localitats de Balears aquest passat cap de setmana, la Conselleria de Salut i Consum del Govern s’ha vist en l’obligació de sortir al pas i fer una crida a la responsabilitat.

El Govern, mitjançant un comunicat, ha recordat que les normes de seguretat del Reial decret Llei 21/2020 sobre la Nova Normalitat i de l’acord de Govern de 19 de juny són d’obligat compliment.

Pel que fa a l’ús de mascareta, és obligatori a la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o obert al públic, quan no sigui possible mantenir la distància interpersonal d’un metre i mig. A més, l’ús de mascareta serà obligatori en els espectacles culturals i esportius que es duguin a terme a l’interior d’espais tancats, així com a l’interior de tots els establiments comercials, per a totes les persones majors de sis anys, excepte en els supòsits prevists en l’article 6.2. del Reial decret llei.

La Conselleria de Salut i Consum recorda que per superar la pandèmia és imprescindible un exercici de responsabilitat individual i col·lectiva. Ignorar les mesures de seguretat pot posar en risc a les persones més vulnerables a una malaltia que a les Illes Balears ha deixat 226 víctimes mortals en els darrers tres mesos

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència