Connect with us

Actualitat

Son Servera ha tramitat ja més expedients de necessitats socials en 4 mesos que en tot el 2019

L'Ajuntament de Son Servera han tramitat ja més expedients de necessitats socials en 4 mesos que en tot l'any 2019

El servei d’aliments, que s’encarrega de facilitar aliments i elements de primera necessitat, ha passat d’atendre 122 casos al mes de febrer a atendre’n fins a 183 al mes d’abril

Els Serveis Socials de l’Ajuntament de Son Servera, tal com ve succeint en bona part de les administracions municipals de Mallorca, han estat una de les àrees que més volum de treball ha assumit durant la crisi sanitària de la Covid-19 i la declaració d’estat d’alarma. En aquest sentit, les demandes de la ciutadania a causa de la situació han sofert un fort increment, segons ha informat aquest dimecres el mateix Consistori.

El servei d’aliments, que s’encarrega de facilitar aliments i elements de primera necessitat, ha passat d’atendre 122 casos al mes de febrer a atendre’n fins a 183 al mes d’abril, el que suposa un increment de 54 nous casos en només dos mesos. Un increment progressiu que va començar a mitjan mes de març amb la declaració de l’Estat d’Alarma quan en només 15 dies es varen sumar 29 famílies a aquest servei.

Per altra banda, els expedients tramitats pels Serveis Socials també han pujat de forma considerable. «Quan parlam d’expedients ens referim a persones que han acudit a nosaltres per a fer alguna petició, ja sigui demanar ajudes econòmiques, socials, d’alimentació o assessoraments»; explica Margalida Bonet, regidora de l’àrea. En aquest cas, els expedients es situen actualment en els 199 en només els primers 4 mesos de l’any, mentre que en tot l’any 2019 se’n tramitaren 170 en total.

Les tramitacions de RESOGAS han estat també una de les activitats dels Serveis Socials amb més increment i és que, després que el Govern autonòmic aprovàs una remesa de rendes socials garantides extraordinàries per tal d’agilitzar tràmits administratius i poder tramitar-les telefònicament, l’Ajuntament de Son Servera n’ha tramitat un total de 127 en només tres setmanes.

El nombre de telefonades ateses pel departament han superat les 1.500 en només 60 dies

A tot això, s’ha d’afegir el número de telefonades registrades que ha superat les 1.500 en aquests prop de 60 dies. Els Serveis Socials municipals s’han reforçat durant aquesta crisi amb un treballador més i han augmentat el seu pressupost inicial per tal de poder fer front i donar resposta a totes les demandes.

Cal recordar també que aquest departament ha seguit atenent aquelles peticions fora del Covid-19 i ha seguit atenent els casos ja existents de domicilis en violència de gènere, menors en situació de risc o situacions de vulnerabilitat social, oferint atenció psicològica a qui ho ha necessitat o continuat amb el seu servei d’atenció domiciliària per a persones majors que també ha crescut durant el confinament.

Són tendència