L’Organització de Consumidors i Usuaris diu que la mesura anunciada pel govern espanyol pot quedar en un anunci “més cosmètic que efectiu“
L’Organització de Consumidors i Usuaris demana al govern espanyol que faci més accessible la OCU. Es calcula que només s’acceptaran el 15% del mig milió de peticions de moratòria que es preveu que es presentin a les entitats financeres.
L’OCU assegura que amb els requisits actuals, molt pocs usuaris podran ajornar aquest pagament. Diu que la moratòria de la hipoteca és molt restrictiva, i que deixa a l’estacada col·lectius que no estan en situació de pobresa, però que el coronavirus els ha deixat amb la butxaca molt tocada.
La moratòria hipotecària anunciada pel govern espanyol té uns requisits molt estrictes, perquè a més de la situació d’atur o d’ERTO, es tenen en compte els ingressos de la unitat familiar. Per poder acollir-se, el conjunt d’ingressos de la unitat familiar no pot superar els 1.613,52 euros mensuals. L’OCU diu que poques famílies on tenen contractada una hipoteca ingressen menys d’aquesta quantitat entre tots els seus membres.
Per poder acollir-se, el conjunt d’ingressos de la unitat familiar no pot superar els 1.613,52 euros mensuals