Només queden reserves de material per a dos dies en alguns dels hospitals de les Illes, segons Satse
Sindicats d’infermeria i de tècnics d’infermeria i d’emergències sanitàries han criticat aquest dimarts la falta d’equipament de protecció en els centres sanitaris i en les ambulàncies.
En un comunicat, el sindicat d’infermera Satse assegura que disposa d’informació segons la qual les reserves d’equips de protecció individual per als sanitaris només donen per a dos dies més en alguns dels hospitals de Balears.
Satse denuncia casos d’escassetat de màscares de protecció en serveis d’atenció a pacients amb símptomes del coronavirus i l’ús de màscares quirúrgiques en situacions en les quals estan indicades les de filtre.
“El canvi i la contradicció de criteris en l’ús d’equips de protecció individual i les restriccions a vegades injustificades dels mateixos estan portant al personal de diversos serveis a una situació d’estrès poc recomanable, ja que a més de sentir-se insegurs i exposats, en cas de contagiar-se poden exercir com a transmissors a altres pacients de l’hospital als quals tractin o amb els quals estiguin en contacte”, destaca el sindicat.
D’altra banda, el sindicat de tècnics d’infermeria i d’emergències SAE també ha censurat la falta de protecció amb la qual treballen els professionals que realitzen el transport sanitari programat.