Connect with us

Actualitat

La falta d’efectius fa que Capdepera es quedi durant hores sense cap agent de servei

La falta d'efectius fa que Capdepera es quedi durant hores sense cap agent de servei

El sindicat CSIF denuncia la “desastrosa política de personal” per part de l’actual govern municipal

Segons el sindicat CSIF, “en els últims anys, la política de personal realitzada a l’Ajuntament de Capdepera ha estat desastrosa i molt negativa”.
El sindicat de funcionaris fa especial esment al departament de policia, on “actualment hi ha torns de treball sense policia o amb només un al carrer. Això es deu al fet que la plantilla ha passat de 65 efectius pressupostats l’any 2004, a 40 efectius pressupostats l’any 2020 i actualment només hi ha 30 places de policia ocupades”. Aquesta falta d’efectius repercuteix directament en la seguretat del ciutad, segons el CSIF.

Malgrat aquesta falta d’efectius, l’oferta pública d’ocupació per a l’any 2020 que ha aprovat l’actual equip de govern és de només 1 policia, quan la llei de pressupostos generals permetria augmentar la plantilla fins a un 125%. “Les promeses incomplides per part del batle i l’ambient laboral creat pel nou cap de policia són insostenibles”, diu el sindicat. Per lo vist, i sempre segons la versió dels denunciants, “l’equip de govern va prometre actualitzar les fitxes policials, cosa que no s’ha fet, fet que s’ha realitzat amb la resta de funcionaris. Els complements de destinació i l’específic dels policies estan desfasats. A l’Ajuntament no volen negociar i aplicar la carrera professional com a la resta dels ajuntaments. A més, les dependències policials són tercermundistes i la unitat nocturna està a punt de desaparèixer per falta de personal”, afegeixen.

El sindicat també posa de manifest que “les dependències policials són tercermundistes i la unitat nocturna està a punt de desaparèixer per falta de personal”, afegeixen

El CSIF també fa referència i qualifica de “peculiar” la decisió que va prendre el batle Rafel Fernández (PSIB-PSOE) l’any passat – el primer en la història de Capdepera-, de cessar tres policies, un d’ells l’únic agent de color de la comarca de Llevant. A més, actualment aquest ajuntament té problemes per a trobar policies que vulguin anar a treball al municipi. També lamenten que el batle no hagi ensenyat els desperfectes que el temporal Glòria va produir en el magatzem de la policia, on les rates es passegen pel seu interior amb una absoluta falta de seguretat.

També denuncien  el nou “criteri objectiu” d’assignació d’hores extres implantat pel nou cap de policia, relacionant les multes amb l’assignació d’hores extres. “Aquest criteri no ha estat negociat amb els sindicats i no existeix ordre de prefectura o decret de batlia que ho reguli”, segons el CSIF.

Són tendència