Manacor ha celebrat aquest dilluns a la nit l’última sessió ordinària de l’any abans de festes i el primer post polèmica amb el tenista, el batle i el desmarcatge polític d’Hinojosa
L’Ajuntament de Manacor ha celebrat aquest dilluns a la nit l’última sessió plenària del present any, abans de les festes de Nadal. De fet, el mateix batle Miquel Oliver, ha aixecat la sessió amb el tradicional “Bones Festes a tots”. Aquesta convocatòria que, en un principi i segons els punts que figuraven en l’ordre del dia, havia de ser de pur tràmit, ha concentrat a un bon nombre de mitjans de comunicació i més públic de l’habitual. La convocatòria ha coincidit amb la polèmica d’aquests últims dies entre el batle i el tenista, Rafel Nadal. Per cert, entre el públic hem pogut veure a familiars directes del mateix tenista. Circumstància també gens freqüent fins avui.

Aquesta convocatòria que, en un principi i segons els punts que figuraven en l’ordre del dia, havia de ser de pur tràmit, ha concentrat a un bon nombre de mitjans de comunicació i més públic de l’habitual.
El PP, havia presentat hores abans i amb caràcter d’urgència, tres preguntes relacionades amb el cas que ens ocupa, dirigides a tres membres de l’actual pacte de govern de Manacor: Carles Grimalt (Unides Podem), Núria Hinojosa (PSIB-PSOE) i el batle, Miquel Oliver (MÉS + Esquerra). Oliver ha vingut a bé admetre-les, amb matisos, al·ludint al Reglament Orgànic de Funcionament (ROF). Els populars han volgut que cadascun dels portaveus dels diferents grups en el govern es manifestessin públicament referent a la polèmica d’aquests dies. Maria Antònia Sansó (PP) ha demanat una valoració de les declaracions dels diferents representants municipals que han aparegut aquests dies en distints mitjans de comunicació. L’únic que fins avui no s’havia pronunciat era Carles Grimalt. El membre d’Unides Podem ha dit que no havia tingut oportunitat d’escoltar les entrevistes que havia concedit el batle, i s’ha posicionat a favor de què les diferències es discuteixin en els despatxos, en al·lusió a les paraules del batle i a la carta remesa a diversos mitjans pel tenista. Respecte a la seva postura sobre l’assumpte, ha recordat que el seu grup va votar en contra de l’esmena que en el seu moment va ser aprovada pel Parlament respecte a la Llei d’habitatges.
Per part seva, Hinojosa ha recordat també la postura política del PSIB-PSOE al Parlament, al mateix temps que acusava el PP de cercar crear polèmiques partidistes i de voler aprofitar-se de la figura del tenista a l’hora de defensar-lo públicament, en al·lusió al hashtag #YoConRafa promogut des de Madrid. Sansó ha qualificat de “ridícul nacional” la situació viscuda aquests dies, fins al punt de declarar haver rebut diversos missatges de persones políticament partidàries del batle, que manifestaven no sentir-se representades per algunes de les declaracions efectuades pel mateix Oliver. Un batle, que se l’ha vist una mica sobresaturat i cansat de tanta polèmica i disposat a rebaixar la tensió creada. S’ha limitat a donar una resposta políticament correcta, respecte a les declaracions de la seva sòcia de govern, Núria Hinojosa: “Lògicament, cadascun és lliure de poder dir el que creu i pensa. La nostra prioritat és la de continuar la tasca de govern iniciada fa uns mesos”.
Els tres partits integrants del Pacte de Manacor han intentat en tot moment no oferir mostres de divisió de manera pública. Una vegada finalitzada la sessió plenària, la realitat era una altra molt diferent. Les declaracions de Núria Hinojosa aquest passat diumenge, desmarcant-se de la postura defensada pel batle i posicionant-se clarament a favor del tenista, han obert ferides a l’equip de govern que difícilment podran tancar-se durant la resta del mandat. D’avui endavant, hi caben tots els pronòstics. Si no volen equivocar-se, apostin al triple: 1-X-2.