Connect with us

Comunitat

Es compleixen 12 anys de la tempesta que va enfosquir Mallorca a les sis del capvespre

Es compleixen 12 anys de la tempesta que va enfosquir Mallorca a les sis del capvespre

Amb vents de fins a 109 quilòmetres per hora va provocar nombrosos danys a Palma i va deixar sense llum ni telèfon a Manacor

Va ser el 4 d’octubre de 2007. Una “forta tempesta d’una intensitat desorbitada”, segons l’Aemet de Balears (aleshores Centre Meteorològic de Balears), amb vents de fins a 109 quilòmetres per hora, va causar importants danys a Palma, provocant inundacions de baixos, caiguda d’arbres, marquesines i un col·lapse circulatori considerable en les principals vies de la ciutat. La tempesta que va travessar la capital passades les 17,30 hores del capvespre, també va provocar situacions de col·lapse en els serveis d’Emergències, cos de bombers i de les ambulàncies del 061, que es van veure desbordades davant el gran nombre de cridades telefòniques que van rebre en pocs minuts.

L’arribada de la tempesta, va fer que sorprenentment la ciutat quedés pràcticament a les fosques minuts abans de les sis del capvespre. No va descarregar molta d’aigua. Es recolliren només 15 per metre quadrat a la zona Palma-Porto Pi, però ho va fer amb molta intensitat i en un període curt de temps. En menys de 10 minuts. A Porreres es van recollir 36 litres, en un quart d’hora. La tempesta d’aigua i vent també va tenir els seus efectes a Manacor. La capital del Llevant va veure interromput el servei elèctric i telefònic per espai d’hora i mitja.

A Porreres es van recollir 36 litres, en un quart d’hora

Són tendència