Un total de 480, gairebé 3 de cada 4 inscrits, són homes. La resta, 190, són dones
El Registre d’Autoprohibits de les Illes Balears és una llista gestionada per la Direcció General de Comerç, dependent de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, en la qual s’inclouen totes les persones que, a petició pròpia, volen que se’ls prohibeixi l’entrada a locals i llocs en línia dedicats als jocs d’atzar.
En el dia d’avui, 652 persones hi estan donades d’alta. Un total de 480, gairebé 3 de cada 4 inscrits, són homes. La resta, 190, són dones. Entre aquestes persones de les Illes Balears que s’autoprohibeixen l’entrada a les sales i a les webs de joc, hi ha 44 joves que tenen entre 19 i 25 anys. Tots, a excepció d’un d’aquests inscrits nascuts a partir de l’any 1994, són homes.
La inscripció en el Registre d’Autoprohibits és gratuïta i es pot fer de manera voluntària, però també s’hi donen d’alta les persones incapacitades mitjançant sentència judicial ferma.
Com inscriure’s en el Registre d’Autoprohibits
Per inscriure’s en el Registre només s’ha d’omplir un formulari amb les dades personals de l’interessat. La Direcció General de Comerç, a través del Servei de Joc, gestiona la sol·licitud i fa arribar la informació a totes les sales de joc de la comunitat autònoma, com també a les pàgines web de joc i apostes en línia.
La llista s’actualitza de manera periòdica. D’aquesta manera, els negocis del sector del joc, que tenen l’obligació de comprovar la identitat dels seus clients, han de denegar l’accés a qualsevol persona que estigui donada d’alta en el Registre.
La inscripció en el Registre d’Autoprohibits és indefinida. No obstant això, l’interessat pot demanar que se’l doni de baixa. Per fer-ho han d’haver passat sis mesos, com a mínim, d’ençà de l’alta a la base de dades. A més, també s’ha d’abonar una taxa autonòmica i dissuasòria de 230,13 euros.
El Registre d’Autoprohibits de la Comunitat Autònoma està en marxa des de fa 25 anys. En els darrers anys, des de 2011, s’hi han inscrit un total de 115 persones.