El centre, lligat a l’Opus Dei, ha informat aquest dijous en un comunicat que el docent ha estat considerat autor d’una falta greu
La direcció del col·legi Llaüt de Palma ha sancionat amb deu dies de suspensió de sou i feina al professor que va realitzar una fotografia en la qual varis dels seus alumnes feien la salutació feixista mentre exhibien banderes espanyoles.
El centre, lligat a l’Opus Dei, ha informat aquest dijous en un comunicat que el docent ha estat considerat autor d’una falta greu, fet que està contemplat en el conveni col·lectiu del sector d’ensenyament privat concertat. La suspensió per deu dies, entrarà en vigor a partir de dilluns que ve.
“El professor és conscient de la gravetat del fet, ha demanat disculpes i assumeix tota la responsabilitat”, segons ha fet públic la direcció del col·legi en un comunicat. Els responsables del centre expliquen que inicialment desconeixien qui havia fet la foto dels nins saludant braç enlaire a la manera feixista, la difusió de la qual havia generat crítiques i motivat la intervenció de la inspecció educativa.
Va ser després de la “recerca” desenvolupada conjuntament amb l’inspector quan es va aclarir que “els alumnes van demanar a un professor que els tragués una fotografia i ell va accedir”. “Demanam disculpes públicament, ja que es tracta d’un fet que considerem molt greu i absolutament impropi dels valors que impregnen el nostre projecte educatiu”, sostenen els responsables del col·legi.