Connect with us

Comunitat

Les infermeres de Balears ja poden prescriure medicaments i productes sanitaris

El Servei de Salut ha iniciat aquest dimecres, a Son Espases, la formació per a l’accés a l’aplicació informàtica

Més d’un miler d’infermeres de les Illes Balears poden començar a prescriure medicaments i productes sanitaris a partir d’avui, ha manifestat la consellera de Salut, Patricia Gómez, durant la benvinguda als assistents a la primera sessió formativa adreçada a aquest col·lectiu per tal que es pugui familiaritzar amb el funcionament de l’aplicació de recepta electrònica. Aquesta sessió també està prevista a l’Hospital de Manacor, el pròxim 15 d’abril. La formació està oberta tant a infermeres d’atenció primària com d’atenció hospitalària.

Concretament, les infermeres poden receptar productes sanitaris d’ús humà, com ara apòsits, absorbents, material de cures, bosses d’ostomia i sondes urinàries o d’alimentació, entre d’altres. També poden prescriure medicaments no subjectes a recepta mèdica i medicaments que sí hi estan, amb la validació prèvia de protocols per part del Ministeri de Sanitat, que actualment treballa en l’elaboració.

El sistema s’implantarà en dues fases i seguint un procediment d’acreditació de les professionals, que han de demostrar que estan col·legiades i que tenen una experiència laboral mínima d’un any. Així, a partir d’ara ja poden prescriure les infermeres d’atenció primària i de consultes i gabinets hospitalaris i, en una segona fase, al juny, hi accediran la resta d’infermeres.

Les infermeres que no compleixen el requisit d’un any d’experiència laboral poden demanar l’acreditació després de completar el curs que posarà en marxa la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UIB, o bé en haver acumulat un any d’experiència.

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència