Tomeu Arbona ha anunciat que aquesta serà la darrera vegada que assumeix les tasques d’organització de la prova ciclista
La seu del Consell de Mallorca, a Palau Reial, ha acollit aquest dimecres la presentació d’una de les proves ciclistes més especials i més longeves, la XXXIII edició del “Trofeu Ciclista Pla de Mallorca – Gran Premi CaixaBank” que patrocina cada any la Direcció Insular d’Esports.
En paraules del president del Consell, Miquel Ensenyat, “Mallorca no és només terra de grans ciclistes, sinó que avui és indret clau en el calendari ciclista amateur i professional. Punt d’entrenament i d’acollida per a ciclistes d’arreu, que s’ha traduït també en una activitat econòmica que ens ajuda a omplir els establiments en els mesos de temporada mitja i baixa, un impacte positiu en els ingressos i sostenible pel que fa al medi ambient”.
Tant el president com el vicepresident primer, Francesc Miralles, han agraït la feina feina durant més de tres dècades a l’organitzador de la cursa, Tomeu Arbona, també present a l’acte. Per a Miralles “aquest trofeu no és tan sols una simple prova esportiva, perquè duu implícit tot un seguit de valors d’esforç, de dedicació, de sacrifici i de superació que són els que volem projectar al conjunt de la societat. És per això que, des dels inicis, ha comptat amb la col·laboració del Consell de Mallorca a través de la Direcció Insular d’Esports. La nostra presència vol reconèixer, a més, la feina que han fet durant anys multitud de clubs i agrupacions ciclistes de la nostra illa per mantenir viva aquesta pràctica esportiva”.
El Pla Gran i el Pla Petit, conformen les dues proves d’aquest esdeveniment esportiu
La presentació ha tingut un moment molt emotiu quan Tomeu Arbona ha anunciat que aquesta serà la darrera vegada que assumeix les tasques d’organització del Trofeu Ciclista Pla de Mallorca: “han estat 33 anys de molta feina, on he gaudit molt, però crec que ha arribat el moment de posar-me a un costat de la direcció de la prova, tot i que sempre estaré vinculat d’alguna manera al Trofe. Vull agrair tot el suport de patrocinadors i institucions com el Consell de Mallorca que sempre m’han posat les coses fàcils per desenvolupar aquesta important prova ciclista”.
Aquest trofeu segueix la mateixa estructura dels anys anteriors i compta amb el Pla Gran i el Pla Petit, les dues competicions que conformen aquest esdeveniment esportiu. Dins el Pla Gran, amb uns recorreguts d’entre 85 i 100 km, competiran els ciclistes de primera i segona categories, mentre que al Pla Petit, amb uns itineraris d’entre 35 i 50 Km, ho faran els de tercera categoria i les ciclistes femenines.