Amb una proposta plenària, l’Ajuntament vol fer difusió del projecte “Vacances en Pau” de L’Associació d’Amics del Poble Sahrauí de les Illes Balears
Vacances en pau és una iniciativa que es duu a terme des de l’any 1987, fa 30 anys. El projecte, impulsat per l’Associació d’Amics del Poble Sahrauí a les Illes Balears és un dels seus projectes estrelles. És un projecte humanitari de caràcter solidari amb el Poble Sahrauí que té com a eix central l’acollida d’infants sahrauís, de 8 a 12 anys, per part de famílies de les Illes Balears.
L’estada a Mallorca, Menorca i Eivissa té una durada de dos mesos, juliol i agost, implica a 100 nins i nines sahrauís, 100 famílies acollidores i un grup, cada vegada major, de voluntaris de diferents professions. És per això, que des de l’Ajuntament d’Algaida volen agafar el compromís de facilitar la difusió i la sensibilització del projecte “Vacances en Pau 2017” arreu del municipi i facilitar així les coses a les famílies algaidines.

La intenció d’aquest projecte, és ajudar als milions de nens que es troben en una situació complicada. Es vol treure els infants de les dures condicions dels Campaments a l’estiu. Evitar que els infants passin els mesos d’estiu al desert, on les condicions climatològiques són extremadament dures: la temperatura pot arribar als 50ºC, unit a l’escassetat d’aigua i aliments. Així mateix, que venguin aquí suposa poder oferir un control sanitari i diagnosticar i tractar tots aquells aspectes relacionats amb la salut que impliquin un declivi en la seva qualitat de vida. Així mateix, també es vol conscienciar a la societat del problema i conflicte sahrauí, un conflicte que persisteix en el temps i s’agreuja dia a dia.
D’aleshores ençà a aquell 1987 i tots els estius, s’organitzen aquestes expedicions, que han crescut any rere any i s’ha passat d’aquells primers 15 nins a uns 150 per expedició.