El pregó de l’amo Miquel Circula va ser el principi d’unes festes que duraran fins al 14 de maig
Les festes de la barriada de Fartàritx han començat amb el símbol que els veïnats de la barriada recuperaren fa alguns anys: els Nanets de Fartàritx i els seus balls. Els personatges, la música i la dansa foren els encarregats d’acompanyar els veïns fins al molí de l’Ànima. Davant la silueta del molí, el glosador i astrònom Miquel Amer, Circula, va mostrar el seu agraïment a tots els veïnats que eren presents a l’acte que dóna l’inici de les festes de la barriada abans de començar el seu pregó.
Després va començar el pregó, un pregó fet en glosa i on s’explicaren les curiositats més antigues del barri.
A més dels veïnats de la barriada, els regidors Catalina Riera, Maria Antònia Sansó, Mateu Juan, Maria Isabel Bauzà, Isabel Febrer, Joan Carles Sagrera, Núria Hinojosa i Joan Gabriel Parera acudiren a l’acte inaugural.
La glosada del mateix dissabte vespre, que va comptar amb els glosadors Antònia Nicolau, Pipiu; Macià Ferrer, i Joan Antoni Sunyer, a més del pregoner, també va ser un dels actes destacats per l’amo en Miquel Circula. El pregó va acabar amb el dinar popular de diumenge dia 7 i la ballada dels Nanets que va tancar la primera part de les festes d’enguany.
Els representants de l’Associació de Veïnats Els Molins de Fartàritx donaren les gràcies a tots els assistents i els Nanets tornaren a ballar per tancar la inauguració oficial de les festes.
A més a més, des de l’associació veïnal anunciaren que la setmana que ve tots els manacorins i manacorines tendran una altra oportunitat per veure en directe el ball dels Nanets. La cita serà diumenge dia 14 de maig als voltants de l’església de la barriada, a les 10.30 h del matí.