Connect with us

Actualitat

La zona de Manacor-Felanitx continua en situació de prealerta per sequera

Medi Ambient confia que durant aquest mes de gener la situació es pugui normalitzar

De les deu unitats de demanda que estableix el nou Pla de Sequera, solament dues continuen en situació de prealerta; la de la Serra de Tramuntana i la de Manacor-Felanitx, encara que estan molt prop de la situació d’estabilitat, segons els resultats de l’índex de sequera del mes de desembre.

Tot i això, des del Govern es considera que la situació és millor que la de desembre de 2016 i molt millor que la de desembre de 2015.

En concret, les reserves hídriques de desembre es mantenen en el 58%. S’incrementen un 1% en el conjunt de Mallorca .

PRECIPITACIONS

Quant a precipitacions, d’acord amb les dades de l’Aemet, desembre ha estat un mes normal en quan a pluges a Mallorca.

La precipitació acumulada en l’últim any mostra un dèficit de pluja a bona part de les i un superàvit del 6% a Mallorca. S’espera que al gener se segueixin emmagatzemant recursos i que les dues unitats que actualment estan en situació de prealerta entrin en situació de normalitat.

Són tendència