Connect with us

Societat

Balears va registrar 158 nous casos de VIH en 2016

Ascendeixen a 2.300 el nombre d’infeccions detectades a les Illes des de 2003

Balears va registrar 158 nous casos en el 2016 i ascendeix a 2.300 noves infeccions detectades des de 2003, segons dades de la Direcció general de Salut Pública. Del total, en aquests últims 13 anys, el 81 per cent dels casos es corresponen amb homes i el 19 per cent amb dones, ha indicat la Conselleria de Salut en un comunicat.

La via de transmissió sexual representa el 82 per cent dels casos diagnosticats en homes i el 81 per cent en dones, sent la mitjana d’edat de 37 anys.

Així mateix, les dades revelen que el 52 per cent dels casos acumulats es diagnostiquen amb retard, quan el sistema immunitari ja està bastant afectat. Aquest retard és major en les persones infectades en relacions heterosexuals i augmenta amb l’edat.

A les Illes, per saber si una persona té la infecció pel VIH es pot realitzar un test ràpid amb el qual se sap el resultat en 20 minuts, de forma gratuïta en l’Associació de Lluita Anti-sida de les Illes Balears (ALES), al Centre de Diagnòstic, Tractament i Prevenció d’Infeccions de Transmissió Sexual (Caits), i per un cost de 5 euros en les farmàcies.

Igualment, es pot saber si una persona té VIH mitjançant una analítica de sang que pot sol·licitar-se al centre de salut i al Centre de Diagnòstic, Tractament i Prevenció d’Infeccions de Transmissió Sexual (Caits).

Segueix llegint
Publicitat
Feu clic per comentar la notícia

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Són tendència